Üzleti kommunikációs technikák blogja

VNDesign

Business and fashion

2016. január 15.

A kreatív szektorban is jelen vagyunk! :)
Résztvevői élménybeszámoló a Fashion&Sweets hasábjairól!:) Köszönjük szépen!

Minden vállalkozás életében elérkezik az a pont, amikor külső szemre van szükség. Olyan is előfordul, hogy van egy ötletünk, de nem tudjuk, mi válthatná csengő forintokra azt, amiről úgy gondoljuk, egyedülálló a piacon, nem látjuk tisztán, hogyan termelhetne profitot. Megvannak a saját beidegződéseink, kapunk tanácsokat a közvetlen környezetünkből, mégis úgy érezzük: valami hiányzik.

Hajlamosak vagyunk a kreatív vállalkozásunkra, projektünkre sérthetetlenként tekinteni, és abban reménykedni, hogy saját magát eladja, pedig a fashion és beauty vagy épp gastro szektorban is ugyanazok a szabályok érvényesek, mint bármilyen más iparágban.

Lehetőségünk nyílt kipróbálni magunkat egy professzionális értékesítési tréningen. Beszélgettünk, helyzetgyakorlatokban vettünk részt és sokat tanultunk, mert a Fashion&Sweets-szel is sok tervünk van, és nagyon örülünk, hogy évről évre megtiszteltek bennünket a figyelmetekkel. Ezért szeretnénk megosztani veletek néhányat a sok ezer hasznos gondolat közül, amit a több órás tréningen hallottunk.

1.jpg

1. Nem a marketing, hanem az értékesítés ad el. A marketing feladata az értékesítés támogatása.

2. Nem az a művészet, amikor jelentős kezdőtőkével fel tudsz építeni egy működő vállalkozást, hanem az, amikor a tehetségeddel, a szorgalmaddal, az állandó tanulási vágyaddal és elhivatottságoddal éred el ugyanezt.

3. Ha honlapod és Facebookod van, az nem jelenti azt, hogy ügyfeleid is lesznek. Ügyfeleid azért lesznek, mert oda mész, ott jelensz meg, ahol ők vannak és igényt tudsz generálni.

4. Kizárólag olyan emberektől fogadjunk el tanácsot értékesítést illetően, akik hitelesek, vagyis ők maguk is sok profitot termeltek már magukak és másoknak is.

5. Ne a bevételre fókuszálj, hanem a profitra. Hiába magas a bevételed, ha alacsony a profit.

6. Csak az képes hosszú távon magas profitot elérni, aki a másik fél előnyeire is gondol. Win-win szituáció nélkül nincs eredményes üzlet, nincs visszatérő vendég. A fair hozzáállás elengedhetetlen.

7. A partnereink minket minősítenek. Válogasd meg, kikkel kooperálsz.

8. A jó értékesítő sosem beszél magáról, osztatlan figyelemmel egy dologra törekszik: az ügyfél esetleges problémájának megértésére és annak a közös orvosolására.

9. Ha magasabb áron szeretnél eladni másoknak, akkor a megjelenésednek is azt a színvonalat kell tükröznie, mint annak a célcsoportnak, akiknek el kívánsz adni. Törődj magaddal, invesztálj megfelelő megjelenésbe.

10. Az agresszív kommunikáció hosszú távon nem ad el, csak 1-2 üzletet eredményezhet.

11.Amikor megbántódsz mások véleménye miatt, az jól jelzi, hogy miben kell fejlődnöd.

12. Amikor nem tudod, hogyan valósítsd meg az ötleteidet, benchmarkingolj. Ez azt jelenti, hogy nézd meg, a legjobbak hogyan csinálják.

13. Amikor ajánlatot adunk, annak is van egy speciális technikája.

14. Abban a pillanatban, amikor nem foglalkozol rendszeresen azzal a kérdéssel: „mit szeretnék, mit akarok?”, a vállalkozás nem fejlődik.

15. Ha valójában nem érdekel a beszélgetőpartnered, az nem az ő hibája. Ha nem tudsz kezelni egy ügyfelet, az sem. A legkiválóbb értékesítők nem elsősorban eladnak, hanem őszinte kíváncsisággal tekintenek az új partnerekre, potenciális ügyfelekre, és megoldják a felmerülő konfliktusokat. Minden találkozás szent.

2.jpg