Üzleti kommunikációs technikák blogja

VNDesign

Mindig lehet még jobban teljesíteni

2016. január 25.

Interjú Jurisits Jánossal

Blogunkban, e-mail interjú formájában szeretnénk bemutatni szakembereket is, akik olyan releváns szakmai tapasztalattal rendelkeznek, amely mértékadó és más vezetők számára is hasznos lehet.

Második alkalommal Jurisits János, a TréningPartner Kft. vezető trénere volt a vendégünk. Negyvenöt éves, magyar és nemzetközi nagyvállalatoknál, multikulturális környezetben szerzett vezetői és gyárigazgatói tapasztalata felbecsülhetetlen segítség mentoráltjai és kollégái számára.


Ön szerint általában véve min múlik az üzleti siker?

Nem hiszem, hogy erre a kérdésre általánosan érvényes válasz adható. Tapasztalatom szerint olyan tényezők képezik a siker feltételrendszerét, amelyeknek csak egy része biztosítható tudatos tevékenységgel, a többinek „össze kell jönnie”. A sikertényezők aránya változó, de a szerencse soha nem hiányozhat ezek közül!

Hozzávalók:

  • helyzetfelismerés,
  • szakmai tudás,
  • következetes munka (beleértve a marketinget),
  • emberi tulajdonságok (pl. empátia, kommunikációs készség, megbízhatóság, stb.),
  • hit a sikerben,
  • mások érdeke nem akadályozza meg,
  • szerencse.
     

Mi inspirálja, illetve mi tudja átlendíteni Önt a nehezebb helyzeteken?

Több dolog kell ehhez:

  • Látni a - mások által is értékesnek tekintett – célt.
  • Hinni abban, hogy a cél helyes és emberi léptékekben realitás annak elérése.
  • Nem kell értelmetlen (logikailag nem értelmezhető) lépéseket vállalni.
  • Nem kell feladni saját értékrendem elveit.
  • A cél elérését büszkén tudom majd vállalni.


Fel tudna idézni egy olyan szituációt, amely során sokat tanult a munkamorálról vagy üzleti etikáról?

Pozitív példa:

Gyárigazgatóként folyamatos támogatási igények érkeztek a környezetünkből (gyermekintézmények, sportszervezetek, egyedi szociális igények, stb.). Ezek értékelési elveként külföldi főnököm annyit mondott, hogy a rendelkezésre álló keretet akkor osztottuk el helyesen, ha az eredményt ki merem tenni a faliújságra.

Negatív példa:

Külföldi munkám során egy olyan amerikai vezetővel kellett együtt dolgoznom, akinek tudása a szakmai minimumot sem érte el. Magyarországra visszatérve hamarosan őt nevezték ki európai műszaki vezetővé, ahol bizonyította, hogy – bár emberi értékei sem haladják meg szakmai kvalitásait, „az ERŐ VELE VAN”.

jurisits-janos.bmp


Mi jelenti a kikapcsolódást az Ön számára?

Utazás, zene, olvasás, tevékenykedés a szabadban, ismeretterjesztő TV-műsorok, új szakmai témák feldolgozása.


Mi az a tanács, ami Önt a leginkább segítette és segíti most is a szakmai útja során?

  1. Mindig lehet még jobban teljesíteni!
  2. Ha nem méred az elért eredményt, nem veszed elég komolyan, amit csinálsz!
  3. Addig nem mondhatod, hogy mindent megpróbáltál, amíg nem sikerült!
  4. Nagyon sokat kell dolgozni azért, hogy mások könnyednek lássanak a munkádban!
  5. Amire nem tudsz érthető példát mondani, azt nem érted!
  6. Csak az olyan feladatok fejlesztik a képességeidet, amelyek teljesítése meghaladni látszik azokat!
süti beállítások módosítása