Üzleti kommunikációs technikák blogja

VNDesign

Mindig lehet még jobban teljesíteni

2016. január 25.

Interjú Jurisits Jánossal

Blogunkban, e-mail interjú formájában szeretnénk bemutatni szakembereket is, akik olyan releváns szakmai tapasztalattal rendelkeznek, amely mértékadó és más vezetők számára is hasznos lehet.

Második alkalommal Jurisits János, a TréningPartner Kft. vezető trénere volt a vendégünk. Negyvenöt éves, magyar és nemzetközi nagyvállalatoknál, multikulturális környezetben szerzett vezetői és gyárigazgatói tapasztalata felbecsülhetetlen segítség mentoráltjai és kollégái számára.


Ön szerint általában véve min múlik az üzleti siker?

Nem hiszem, hogy erre a kérdésre általánosan érvényes válasz adható. Tapasztalatom szerint olyan tényezők képezik a siker feltételrendszerét, amelyeknek csak egy része biztosítható tudatos tevékenységgel, a többinek „össze kell jönnie”. A sikertényezők aránya változó, de a szerencse soha nem hiányozhat ezek közül!

Hozzávalók:

  • helyzetfelismerés,
  • szakmai tudás,
  • következetes munka (beleértve a marketinget),
  • emberi tulajdonságok (pl. empátia, kommunikációs készség, megbízhatóság, stb.),
  • hit a sikerben,
  • mások érdeke nem akadályozza meg,
  • szerencse.
     

Mi inspirálja, illetve mi tudja átlendíteni Önt a nehezebb helyzeteken?

Több dolog kell ehhez:

  • Látni a - mások által is értékesnek tekintett – célt.
  • Hinni abban, hogy a cél helyes és emberi léptékekben realitás annak elérése.
  • Nem kell értelmetlen (logikailag nem értelmezhető) lépéseket vállalni.
  • Nem kell feladni saját értékrendem elveit.
  • A cél elérését büszkén tudom majd vállalni.


Fel tudna idézni egy olyan szituációt, amely során sokat tanult a munkamorálról vagy üzleti etikáról?

Pozitív példa:

Gyárigazgatóként folyamatos támogatási igények érkeztek a környezetünkből (gyermekintézmények, sportszervezetek, egyedi szociális igények, stb.). Ezek értékelési elveként külföldi főnököm annyit mondott, hogy a rendelkezésre álló keretet akkor osztottuk el helyesen, ha az eredményt ki merem tenni a faliújságra.

Negatív példa:

Külföldi munkám során egy olyan amerikai vezetővel kellett együtt dolgoznom, akinek tudása a szakmai minimumot sem érte el. Magyarországra visszatérve hamarosan őt nevezték ki európai műszaki vezetővé, ahol bizonyította, hogy – bár emberi értékei sem haladják meg szakmai kvalitásait, „az ERŐ VELE VAN”.

jurisits-janos.bmp


Mi jelenti a kikapcsolódást az Ön számára?

Utazás, zene, olvasás, tevékenykedés a szabadban, ismeretterjesztő TV-műsorok, új szakmai témák feldolgozása.


Mi az a tanács, ami Önt a leginkább segítette és segíti most is a szakmai útja során?

  1. Mindig lehet még jobban teljesíteni!
  2. Ha nem méred az elért eredményt, nem veszed elég komolyan, amit csinálsz!
  3. Addig nem mondhatod, hogy mindent megpróbáltál, amíg nem sikerült!
  4. Nagyon sokat kell dolgozni azért, hogy mások könnyednek lássanak a munkádban!
  5. Amire nem tudsz érthető példát mondani, azt nem érted!
  6. Csak az olyan feladatok fejlesztik a képességeidet, amelyek teljesítése meghaladni látszik azokat!

Egy szó, amivel fel tud oldani bármilyen vitát

Hajlamosak vagyunk foggal-körömmel ragaszkodni az igazunkhoz, hiszen "igazunk van". Úgy gondoljuk, sérelem ér minket, vagy nem állunk ki magunkért akkor, ha az érveinket elengedjük, mert ezáltal legyőzve érezzük magunkat.

Tévedés, hogy a vita lényege az, hogy bárki győzzön. A vita lényege az, hogy egy újabb szintre emelje a vitapartnerek közötti intellektuális kapcsolatot, mert fejlődési lehetőséget rejt magában. Azok az emberek, akik mindenáron győzni szeretnének, egy percig sem tartják szem előtt a másik érdekeit, nem törekszenek a win-win állapotra. Legyen az üzleti vagy személyes kapcsolat, ha egy közös témáról beszélgetünk, akkor mindketten érintve vagyunk benne, tehát kizárólag akkor jöhet ki pozitív eredmény, ha mindkét fél képes belehelyezkedni a másik nézőpontjába - rugalmasan.

A mágikus szó: megértelek.

Folytatva: Megértelek, szeretném teljesen világosan látni, mit szeretnél, beszélj róla még, kérlek, mi fontos számodra.

Amikor egy konfrontáció közepén vagyunk, annak többek között az is az oka, hogy nem tudjuk vagy az egónk miatt nem akarjuk igazán érteni a másikat, ragaszkodunk valamihez, ami láthatóan nem támogat bennünket. Az egyetlen lehetőségünk a konfrontáció csökkentésére, hogy nyitottak maradunk és innen, egy neutrálisabb szintről visszük tovább a beszélgetést.
xx.png

Genetikus maximalizmus

Interjú Dr. Bíró Péterrel

Blogunkban, e-mail interjú formájában szeretnénk bemutatni szakembereket is, akik olyan releváns szakmai tapasztalattal rendelkeznek, amely mértékadó és más vezetők számára is hasznos lehet. Első alkalommal Dr. Bíró Péter, üzleti tanácsadó, tréner volt a vendégünk. Több mint negyven éves, magyar és nemzetközi nagyvállalatoknál szerzett üzleti tapasztalata, és két évtizedes tréneri, tanácsadói és coach gyakorlata is segíti a munkájában. Publikációin generációk nevelkedtek.

Ön szerint általában véve min múlik az üzleti siker?

Meggyőződésem, hogy nincs gép, ami pótolhatná az embert. Nem csak azért, mert a gépet is ember találja ki, hanem mert egy adott üzleti vállalkozásban dolgozó emberek képességei, készségei, a működőképes vagy működésképtelen kohéziók határozzák meg mindig az outputot vagyis az üzleti sikert. Ebbe beletartozik a vezető személyisége ugyanúgy, mint mindenki másé

Mi inspirálja, illetve mi tudja átlendíteni Önt a nehezebb helyzeteken?

Ez attól függ, hogy mi okozta a „nehéz helyzetet”. Ha tényleg én hibáztam, s elég erős az önkritikám, hogy bevállaljam, akkor nagyon nehéz kimászni a gödörből, mert maximalista vagyok, s magamat nem csaphatom be. Ekkor rendszerint egy új cél, egy új feladat segít. Ha nem tehetek a nehéz helyzet kialakulásáról, akkor könnyebb, mert pl. tudok annak segíteni, aki előidézte, s az sokat segít.

Fel tudna idézni egy olyan szituációt, amely során sokat tanult a munkamorálról vagy üzleti etikáról?

Szerencsés vagyok: genetikusan maximalista vagyok, és a szüleimtől örököltem a becsületességet is. Nem is vagyok rá büszke, nem tehetek róla. Nekem inkább azzal volt, van és valószínűleg lesz problémám, hogy hogyan tudjam elfogadtatni a maximalista elvárásaim legalább 70-80%-át. Ráadásul az a tapasztalatom, hogy romlik a morális helyzet, és az elvárások csökkennek, holott Magyarország jövője attól függ, hogy értékrendünk megváltozik-e. Elég a munkaadói, a munkavállalói, vagy éppen a közlekedési morálra gondolni: naponta nyomjuk egyre lejjebb a színvonalat, miközben ennek követeztében egyre silányabb lesz a teljesítmény.

biro-peter.png

Mi jelenti a kikapcsolódást az Ön számára?

Nekem abban is szerencsém volt, hogy mindig nagyon szerettem azt, amit csinálok a munkámban, tehát nem arra volt szükségem, hogy mást csináljak, hanem, hogy másokkal, család, barátok legyek együtt. Egy ideje azonban már ismerem a kifejezést, így a kérdést is értem! Persze a család változatlanul az első, de hetente több estét töltünk kőszínházakban, alternatív játszóhelyeken, Operában, Erkelben, az Uránia mozi okos programjain. Esti program lehet a mozi is, hétvégén bejöhetnek kiállítások, s jut időutazásra is, ami rendszerint szintén valamilyen kulturális eseményhez kötődik. Tömegközlekedésben remekül lehet információkat gyűjteni a világról, vagy épp sudokut fejteni.  

Mi az a tanács, ami Önt a leginkább segítette és segíti most is a szakmai útja során?

Volt néhány remek főnököm, velük eddigi munkaviszonyom kétharmadát töltöttem el: bíztak bennem, hagytak dolgozni, és ez olyan inspiráló, motiváló volt, hogy szerintem többet adtam ki magamból, mint amennyi bennem volt. Ezt most a természettudományos gondolkodásúak úgysem értik. Mellettük kialakult néhány alapelvem is, amelyek sarokpontként működtek, bárhol is dolgoztam:

  • mindig érteni akartam, hogy mit miért csinálok, ez segített azonosulni a munkámmal;
  • mindig szerettem volna jól megcsinálni (ez genetikus, mint mondtam);
  • mindig megengedtem azt a luxust, hogy a főnökömmel vitatkozzam, ha úgy éreztem, jók az érveim; nem mindig voltak jók, de soha nem hitték, hogy nyomulni akarok: ennyire azért elég jók voltak!;
  • mindig szembenéztem a kudarccal, és nem „hárítottam”; viszont mindig feldolgoztam, hogy vajon hol hibáztam, sőt azt is, amikor váratlanul jól sikerült valami;
  • mindig máshová mentem, ha már nem éreztem megfelelőnek a légkört, elegendőnek az alkotás lehetőségét, vállalva a kisebb keresetet vagy a kisebb presztízst is; és mindig jól döntöttem, ez később beigazolódott.

Business and fashion

A kreatív szektorban is jelen vagyunk! :)
Résztvevői élménybeszámoló a Fashion&Sweets hasábjairól!:) Köszönjük szépen!

Minden vállalkozás életében elérkezik az a pont, amikor külső szemre van szükség. Olyan is előfordul, hogy van egy ötletünk, de nem tudjuk, mi válthatná csengő forintokra azt, amiről úgy gondoljuk, egyedülálló a piacon, nem látjuk tisztán, hogyan termelhetne profitot. Megvannak a saját beidegződéseink, kapunk tanácsokat a közvetlen környezetünkből, mégis úgy érezzük: valami hiányzik.

Hajlamosak vagyunk a kreatív vállalkozásunkra, projektünkre sérthetetlenként tekinteni, és abban reménykedni, hogy saját magát eladja, pedig a fashion és beauty vagy épp gastro szektorban is ugyanazok a szabályok érvényesek, mint bármilyen más iparágban.

Lehetőségünk nyílt kipróbálni magunkat egy professzionális értékesítési tréningen. Beszélgettünk, helyzetgyakorlatokban vettünk részt és sokat tanultunk, mert a Fashion&Sweets-szel is sok tervünk van, és nagyon örülünk, hogy évről évre megtiszteltek bennünket a figyelmetekkel. Ezért szeretnénk megosztani veletek néhányat a sok ezer hasznos gondolat közül, amit a több órás tréningen hallottunk.

1.jpg

1. Nem a marketing, hanem az értékesítés ad el. A marketing feladata az értékesítés támogatása.

2. Nem az a művészet, amikor jelentős kezdőtőkével fel tudsz építeni egy működő vállalkozást, hanem az, amikor a tehetségeddel, a szorgalmaddal, az állandó tanulási vágyaddal és elhivatottságoddal éred el ugyanezt.

3. Ha honlapod és Facebookod van, az nem jelenti azt, hogy ügyfeleid is lesznek. Ügyfeleid azért lesznek, mert oda mész, ott jelensz meg, ahol ők vannak és igényt tudsz generálni.

4. Kizárólag olyan emberektől fogadjunk el tanácsot értékesítést illetően, akik hitelesek, vagyis ők maguk is sok profitot termeltek már magukak és másoknak is.

5. Ne a bevételre fókuszálj, hanem a profitra. Hiába magas a bevételed, ha alacsony a profit.

6. Csak az képes hosszú távon magas profitot elérni, aki a másik fél előnyeire is gondol. Win-win szituáció nélkül nincs eredményes üzlet, nincs visszatérő vendég. A fair hozzáállás elengedhetetlen.

7. A partnereink minket minősítenek. Válogasd meg, kikkel kooperálsz.

8. A jó értékesítő sosem beszél magáról, osztatlan figyelemmel egy dologra törekszik: az ügyfél esetleges problémájának megértésére és annak a közös orvosolására.

9. Ha magasabb áron szeretnél eladni másoknak, akkor a megjelenésednek is azt a színvonalat kell tükröznie, mint annak a célcsoportnak, akiknek el kívánsz adni. Törődj magaddal, invesztálj megfelelő megjelenésbe.

10. Az agresszív kommunikáció hosszú távon nem ad el, csak 1-2 üzletet eredményezhet.

11.Amikor megbántódsz mások véleménye miatt, az jól jelzi, hogy miben kell fejlődnöd.

12. Amikor nem tudod, hogyan valósítsd meg az ötleteidet, benchmarkingolj. Ez azt jelenti, hogy nézd meg, a legjobbak hogyan csinálják.

13. Amikor ajánlatot adunk, annak is van egy speciális technikája.

14. Abban a pillanatban, amikor nem foglalkozol rendszeresen azzal a kérdéssel: „mit szeretnék, mit akarok?”, a vállalkozás nem fejlődik.

15. Ha valójában nem érdekel a beszélgetőpartnered, az nem az ő hibája. Ha nem tudsz kezelni egy ügyfelet, az sem. A legkiválóbb értékesítők nem elsősorban eladnak, hanem őszinte kíváncsisággal tekintenek az új partnerekre, potenciális ügyfelekre, és megoldják a felmerülő konfliktusokat. Minden találkozás szent.

2.jpg